29. 8. 2016

Kokořínským dolem letních třicet (kilometrů i stupňů)

V pátek večer Jakub píše, že si žena sbalila kufry a odvezla děti k mamince. Než mu stihnu odepsat, že mu držím palce, vyklube se v další SMS situace méně hororuplná, byl to plánovaný opušťák, Jakubovi zbylo auto, prázdná lednička a víkend času. Čili potřebuje provětrat nový vůz, nakrmit a zabavit. Jelikož se u nás na neděli chystaly švestkové knedlíky, byl termín jasný, programově jsme se naladili na malý výběh. Sedl jsem k mapě a vysmahnul jsem patnáctikilometrovou trasu kokořínskem, což bychom měli stihnout za dopoledne, než bude pekelné vedro. Jakub k tomu drobnou editací přidal ještě deset, abychom do Kokořína nejeli kvůli pár minutám běhu a program na neděli byl jasný. Pro jistotu jsem ještě obeslal Honzu, který přibral Kubu, takže jsme v neděli v devět stáli na startovní čáře společného výběhu před hospodou u Grobiána čtyři. Vzal jsem to jako svůj narozeninový výběh k oslavě dožité dvaačtyřicítky a malou rekapitulaci půlročního snažení od Polabského uprchlíka.

Výhoda Kokořínského dolu pro neděli byla jasná. Běh v lese, zpravidla ve stínu, většinou mezi chladivými skalami. Doběhli jsme na Vojtěchov, pak přes fakultativní výběh a seběh Jestřebických pokliček na Jestřebice. Tam se ukázalo, že jsem si mezi tím v Mapách spletl růžovou značku cyklostezky s červenou naší trasou a běžíme beznadějně blbě. Dynamicky jsme trasu přeoptimalizovali, hodili terénní vlnku spojenou s broděním kapradím a šlapali na Dobřeň a zpět na Vojtěchov.

Kdo si nezapnul hodinky pozdě jako já, natočil přes 28 kilometrů, já o dva méně. U Grobiána jsem do sebe otočil dva půllitry smíchaného piva s jablečným džusem, Honza tvrdil, že je to lahoda, výčepnímu se protáčely panenky, ale pravdu měl Honza.

Drobné poznatky: vedro mi fakt nesvědčí, je potřeba důkladně pít, nečekat na žízeň. Od Jakuba jsem si vypůjčil jeho vestu Salomon S-LAB ADV SKIN 12 - moc fajnová věc, běhá se v tom velmi příjemně, je to něco jiného, než můj reklamní batůžek Nokia, ovšem taky za čtyři litříky. Za třetí, forma stále nic moc - kdo běhá o několik let déle, ten mě na těch třiceti kilometrech ve vedru vcelku dobře užene.

Jakub se mě snažil nalákat na nějaký šedesátikilometrový závod. Musím říct, že jsem toho měl po těch 25 km kokořínskem docela plné brýle, takže tím je šedesátka odepsána. Jestli něco takového, tak příští rok. Což mi připomíná, že ještě v pátek jsem se neprozřetelně přihlásil na KTRC kolem Ještědu, to je ta trasa, co jsem ji zkoušel proběhnout. Tentokráte na to snad budu mít čas a snad jsem se i lépe připravoval. Jo, je to ta trasa, co jsem o ní prohlásil, že to může běžet jen blázen. Já to půjdu, takže cajk… a bez toho, že to zkusím na ostro znovu, se nezlepším.

Jinak Kokořínsko je na běhání fakt malebná oblast. Kontrolní výběh je nutno v brzské době opakovat!

2 komentáře:

  1. Pokud jsi nedávno slavil 42 tak připočítej 195 dní a máš další důvod k oslavě. Teda pokud ti číslo 42,195 něco řekne. :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Několik drobných doplnění k Patrickovu textu:

    1) To, že mají čtyři lidi nahranou trasu v hodinkách a spuštěnou navigaci, ještě neznamená, že podle této trasy běží.

    2) To, že Patrick běží celou dobu s iPhonem v ruce, na kterém sleduje mapu, neznamená, že se v mapě vyzná. (Nebo jsi snad Patricku lovil Pokémony?!!)

    3) Když dáte Patrickovi na otestování vestu a při tom si mnete ruce, jak jste si to zařídili, že se s vaší vodou táhne někdo druhý, vede jen k tomu, že vám Patrick vodu bez uzardění vypije. Nutno mu však přičíst k dobru, že uznale přiznal, že se z vašeho "cecíku" o objemu 0,5 litru pije lépe, než z toho jeho, o polovinu méně objemnějšího.

    4) Švestkové knedlíky byly skvělé. Byl to těsný souboj, ale Patrick využil domácího prostředí, zabojoval a nakonec zvládl sníst o jeden knedlík víc, než já. (No, ve skutečnosti jsem pouze bral ohled na to, aby si před ženou a dětmi zachoval tvář.) Pak už jen čekal, až se seberu a zmizím, aby mohl padnout na gauč. Já se těšil na totéž doma.

    5) Další trasa je naplánována na listopad v labských pískovcích. Tam by Patrick mohl natočit těch 42,195 km, na které upozorňuje Evžen.

    OdpovědětVymazat

Doporučuju si přečíst:

Placené funkce Runkeeperu a Stravy a jejich přínos pro běhání

Vedli jsme tuhle s Jakubem debatu o tom, jaké softy na běhání používáme a zda mají pro nás hodnotu jejich placené funkce. Leží mi to v hlavě...